Національно - культурне відродження України передбачає зростання ролі процесу виховання підростаючого покоління на основі народних традицій, народної культури, оволодіння технікою народних ремесел.

Заняття в гуртку "Іграшка моєї мрії" виховують у дітей почуття національної самосвідомості, любові до своєї країни і рідного краю, залучають гуртківців до активної праці, прищеплюють повагу до народного мистецтва. Вміння помічати й розуміти прекрасне, цінувати його, створювати своїми руками витвори мистецтва, збагачують духовний світ дітей.

Під час роботи з іграшками в учнів розвиваються старанність, працьовитість, фантазія, творча уява, прищеплюються акуратність, послідовність, формується творче відношення до праці, виробляються певні навики та вміння, які можуть знадобитися в житті.

Метою програми є формування компетентносте особистості засобами колективу іграшки.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей :

1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттям та знаннями, які стосуються народної творчості .

2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками виготовлення різноманітних виробів.

3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей.

4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку; популяризації народних промислів.

У гуртку займаються діти віком від 7 до 16 років. У кожній групі має бути не більше 15 вихованців.

Програма гуртка містить теоретичну й практичну частини. Для реалізації теоретичних завдань використовуються розповідь, яка супроводжується показом репродукцій, бесіда з оглядом іграшок та аналізом їхніх конструкцій.

Практична робота включає замальовку моделі іграшки, заготовку лекал, підбір матеріалу, з якого буде виготовлятися іграшка, розкрій тканини і хутра, зметування, шиття деталей, заповнення форми наповнювачем, з'єднання деталей та оздоблення іграшки

Для виконання особливо складних робіт і в період підготовки до виставок дитячих робіт проводяться індивідуальні заняття для найбільш обдарованих дітей.

Програма гуртка розрахована на два рівні навчання - початковий та основний. Початковий рівень (один рік навчання) розрахований на 144 год. на рік із розрахунку 4 год занять на тиждень; основний рівень (один рік навчання) розрахований на 216 год. на рік з розрахунку 6 год. занять на тиждень.

Протягом першого року навчання гуртківці здобувають навички художньої творчості, уявлення про пропорції, виразність форм, засвоюють види швів, основі технологічні процеси виготовлення іграшки, послідовність виконання окремих операцій в її створенні та оформленні.

Заняття початкового рівня навчання мають на меті навчити дітей робити прості анімалістичні іграшки. Для цього вони вчаться правильно замальовувати моделі, підбирати та розкроювати тканину, шкіру, хутро, оздоблювати свою роботу. Вони вивчають властивості матеріалів, з яких виготовляється найпростіша іграшка (тканина, шкіра, хутро, нитки), оволодівають прийомами й методами роботи з матеріалами та інструментами, вчаться акуратно ремонтувати пошкоджені іграшки та дотримуватися у своїй роботі правил техніки безпеки.

На початковому рівні гуртківці знайомляться також з історією виникнення та вдосконалення іграшки, а також із розвитком народних промислів, пов'язаних з виготовленням іграшки.

На другому році навчання (основний рівень) вихованці вдосконалюють набуті знання і навички. Цей курс навчання ставить за мету розвиток у дітей вміння працювати з різними матеріалами, передбачає перехід до виконання складніших, порівняно з початковим рівнем, виробів. Гуртківці вчаться створювати тематичні композиції, самостійно підходять до вирішення творчих завдань, зокрема, проектують і виготовляють оригінальні конструкції іграшок, створюють композиції з іграшок за сюжетами українських народних казок, творів українських письменників, поетів, дитячих мультфільмів.

Для виконання складних композицій можна використовувати колективну роботу. Ця форма організації праці дозволяє ефективно виконувати трудомістку роботу, згуртовує дітей, надихає їх до творчості, викликає бажання змагатися один з одним і допомагати товаришу.

Вихованці гуртка беруть активну участь у різноманітних конкурсах і виставках різного рівня. Дуже корисними є екскурсії у місцеві музеї, зустрічі з народними умільцями.

Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення.

У програмі передбачено індивідуальну роботу з учнями згідно Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, яке затверджене наказом Міністра освіти і науки України від 11. 08. 2004, № 651.

Дана програма є адаптованою. Вона розроблена на основі програми гуртка іграшки зі збірника програм з позашкільної освіти (художньо-естетичний напрям, випуск 2, Київ, «Грамота», 2016). У програмі здійснено перерозподіл годин по темах з урахуванням інтересу дітей до вивчення деяких тем.

Загальні відомості про педагога.

1. Візитна картка

ХОМЕЦЬКА ТЕТЯНА ЮРІЇВНА

Гурток «Іграшка моєї мрії»

Стаж роботи: загальний – 40, педагогічний – 30 років

Керівник гуртка 10 розряду.

Педагогічне кредо : «Нічого в житті не можливо досягти без праці»

Горацій.

«Якщо хочеш бути красивим, працюй до самозабуття, працюй так, щоб ти почував себе творцем, майстром, господарем в улюбленій справі. Працюй так, щоб очі виражали одухотвореність великим людським щастям – щастям творчості!».

В. Сухомлинський. Будинок дитячої та юнацької творчості.

2. Освіта:

Дніпропетровський політехнікум Міністерство легкої промисловості СССР. Кваліфікація технік – технолог швейного виробництва. Рік закінчення 1987.

Криворізький державний педагогічний університет і отримала вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчитель трудового навчання (обслуговуючої праці), креслення і безпеки життєдіяльності. Рік закінчення 2008. Свідоцтво про підвищення кваліфікації № 02136577-1120/16, з 10 травня по 20 травня 2016 р. підвищувала кваліфікацію в Кіровоградському обласному інституті післядипломної освіти імені Василя Сухомлинського на курсах: КЕРІВНИКІВ ГУРТКІВ ДЕКОРАТИВНО – ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА.

/Files/images/admn/martinenko/grashka_mo_mr/1.JPG/Files/images/admn/martinenko/grashka_mo_mr/2.JPG/Files/images/admn/martinenko/grashka_mo_mr/3.JPG/Files/images/admn/martinenko/grashka_mo_mr/4.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 274