Дата заснування гуртка – 2010 рік

Керівник гуртка – Розанова Лариса Петрівна, загальний педагогічний стаж у позашкільній освіті становить 20 років.

Науково-методична проблема –

«Розвиток творчих здібностей вихованців шляхом вивчення українських традицій та звичаїв на заняттях образотворчого мистецтва»

Вік вихованців – молодший та середній шкільний

Мета роботи гуртка – формування компетентностей особистості засобами гуртка образотворчого мистецтва.

Завдання полягають у формування таких компетентностей:

1. Пізнавальної, що забезпечуєознайомлення з поняттями та знаннями,які стосуються образотворчого мистецтва.

2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками живопису, графіки, конструювання, скульптури, декоративного мистецтва.

3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей: спостережливості, відчуття масштабу, кольору та пропорцій, художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва, варіативності та асоціативності.

4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого та шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку; популяризації народних промислів.

Розанова Лариса Петрівна, керівник гуртка «Веселкове зернятко» - переможець міського (1-е місце ) та обласного (4-е місце із 8-ми) етапів Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у 2015/2016н. р. у номінації «Інновації у гуртковій роботі» та нагороджена Дипломом Управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Досягнення вихованців:

Кузьменко Аліна -1-е місце у міському етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»;(2011р);

Сливюк Юлія -2-е місце у міському етапі Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки-конкурсу «Новорічна композиція» в номінації «Новорічний вінок» (2011р.);

Кузьменко Аліна – 2-е місце у обласному етапі Всеукраїнської традиційної щорічної новорічно-різдвяної виставки (2011р.);

Кузьменко Аліна - переможець міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу «Знай і люби свій край» (2012);

Копилова Дар'я – 1-е місце у міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція»;

Лисан Владислав – 2-е місце у міському етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»(2012);

Демерчян Ульяна, нагороджена Дипломом учасника Всеукраїнського фестивалю «Святий Миколай 2013»;

Лисан Владислав – Диплом за активну участь у номінації «Образотворче мистецтво» XVIII Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості, присвяченого Всесвітньому Дню Землі ;

Литвинець Арсеній, Сливюк Юлія переможці міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» у номінації «Предмети вжитку, що можуть бути зразками української сувенірної продукції» (2013р.);

Литвинець Арсеній – 2-е місце у обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір» (2013р);

Сливюк Юлія -2-е місце у обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір» (2013р);

Лисан Владислав, переможець міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» у номінації « Декоративно-ужиткове мистецтво»( 2013);

Колектив вихованців гуртка «Веселкове зернятко»- переможець міського етапу

Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція» у номінації «Новорічний вінок» (2013);

Лисан Владислав, переможець міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» у номінації « Образотворче мистецтво»( 2013);

Литвинець Арсеній,1-е місце на міському етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» у номінації « Образотворче мистецтво»( 2014);

Пацай Акім- нагороджений Дипломом учасника Всеукраїнського фестивалю Святого Миколая 2014;

Демерчян Ульяна- нагороджена Дипломом учасника Всеукраїнського фестивалю Святого Миколая 2014;

Панюта Анна – переможниця міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» у номінації « Образотворче мистецтво»( 2015);

Литвинець Арсеній, переможець у міському етапі ХХ Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості, присвяченого Всесвітньому Дню Землі у номінації «Образотворче мистецтво»;

Литвинець Арсеній,-1-е місце у міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» (2015)

Литвинець Арсеній,-1-е місце у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» (2015);

Литвинець Арсеній,-2-е місце у республіканському етапі Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» (2015)

Пацай Акім - переможець очного туру ХХІІ Всеукраїнського Фестивалю дитячої та юнацької творчості, присвячений Дню Землі (3- місце по Україні) у номінації «Техніки українського народного мистецтва».

З досвіду роботи керівника гуртка

Актуальність досвіду полягає в тому, що перш за все я формую творчу активність дітей різними видами мистецтва (література, музика, скульптура, народна творчість, живопис, графіка, аплікація), пробуджую у дітей інтерес до творів мистецтва, виховую здатність до естетичного сприйняття. Наприклад, ми виконуємо декоративну композицію «Маки», поєднуючи засоби малювання, аплікації, ліплення, прослуховування музики П.Чайковського, відгадування загадок - все це дає можливість вільно проявляти власну фантазію, використовуючи різноманіття матеріалів і образотворчих технік. Саме такі заняття називаються інтегрованими. Заняття з елементами інтеграції (малювання з елементами аплікації): "Букет квітів". Метою такого заняття є вчити дітей створювати вироби поєднуючи образотворчі засоби малювання і аплікації, добирати і поєднувати кольори, комбінувати різні форми, розміри, створюючи гармонічні квіткові композиції. Формувати уміння використовувати в різноманітних комбінаціях прийоми декоративного малювання (мазки, крапки, штрихи, хвилясті і прямі лінії). Розвивати уяву, образне мислення, увагу, вправність руки, окомір, креативність. Виховувати любов до природи, уміння нею милуватись, захоплюватись і берегти.

В процесі опрацювання методичної літератури, я прийшла до висновку, що викликати зацікавленість предметом можна, якщо навчити учнів бачити прекрасне в навколишньому світі, спостерігати та фантазувати. Мотивацією навчальної діяльності є практичне використання набутих знань, навичок та вмінь, досягнення вихованців ( при участі у конкурсах), готовність використовувати отриманий досвід у самостійній творчій діяльності.

Розуміння та знання творів образотворчого мистецтва українських авторів сприяють розвитку національної свідомості вихованців гуртка.. Діти із задоволенням вивчають репродукції творів українських художників: С. Васильківського, А. Куїнджі, М. Приймаченко, К. Білокур, Т. Шевченка, Г. Нарбута, М. Пимоненка. Через призму любові та гармонії розглядають теми краси світу природи, історичного минулого, традицій рідного краю. Під впливом творів мистецтва вихованці отримують уявлення про прекрасне, гармонічне, доцільне, виразне, вчаться творчо сприймати життя і навколишній світ.

Вважається, що творча дитина є дзеркальним відображенням творчого педагога. При цьому сам педагог повинен бути всебічно обдарованою особистістю, яка неодмінно буде викликати у кожної дитини почуття повної довіри та готовність дотримуватись того, чого вчить керівник гуртка а також вміння і досягнення педагога у конкретному виді творчості, що діють як приклад. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво є тим особливим предметом, що дає можливість застосовувати різні методи та форми проведення занять. У своїй педагогічній діяльності я застоcовую активні форми навчання, які реалізую шляхом:

- проведення нестандартних занять;

- вирішення проблемних ситуацій;

- міжпредметних зв’язків на заняттях ( з елементами інтеграції)

Поруч з традиційними я використовую й інші методи навчання, що допомагають мені у вирішенні поставлених методичних проблем. Використання інноваційних технологій забезпечує можливість індивідуального підходу до кожного учня, дає можливість вчасно виявляти художньо обдарованих дітей. Я використовую такі інтерактивні технології: «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», робота в парах і малих групах, технологію розвивального навчання (розвиток пізнавальних інтересів, метод проблемної ситуації, елементи пошуково-дослідницької роботи ( для дітей середнього шкільного віку- при підготовці до пізнавально-розважальної гри « Три свята на порозі»), заняття фантазії і мислення («Космічні пригоди», «Подорож на острів скарбів»), заняття-екскурсія(при вивченні деяких тем занять з декоративно-ужиткового мистецтва - відвідування виставок робіт народних майстрів декоративно-ужиткового мистецтва у місцевому музеї, виставок робіт вихованців художньої школи, студентські дипломні роботи у училищі культури); екскурсії до лісу, озера, річки(включаючи заняття на пленері) організовую з метою сприйняття естетичної своєрідності та багатогранності краси навколишнього світу. При цьому звертаю увагу дітей на зміни, які відбуваються в природі, вчу порівнювати побачене з зображеннями на репродукціях картин. Все це розвиває дитячу уяву, вчить бачити прекрасне в природі, прищеплює любов до рідного краю. Під час екскурсій по різних місцях області привертаю увагу дітей до краси вулиць, архітектурних споруд, площ, пам’ятників. Особливим доповненням є години спілкування, бесіди про художників, пізнавально-розважальні ігри (День святого Валентина, «Ось які ми козаки», «Космічні фантазії», Свято іменинників, тощо), заняття-конкурс («Майстерня Діда Мороза»), заняття-вікторина, заняття-презентація( захист творчих робіт). Часто використовую у кінці занять інтер-активну вправу «Мікрофон», під час якої діти вчаться висловлювати свої думки, ділитися враженнями, сприймати та характеризувати твори образотворчого мистецтва, висловлювати особисте ставлення до них, аргументуючи власні думки, судження, оцінки. У моєму кабінеті та виставковому залі є постійно діюча виставка творчості вихованців гуртка за різною тематикою. Практикую авторські виставки.

Сьогодні, як ніколи, люди почали усвідомлювати приналежність до своєї Батьківщини і активно використовувати державну символіку, національний одяг, прикрашати українськими орнаментами предмети побуту, автомобілі, будівлі. Вихованці гуртка емоційно переживають події, які відбуваються на Сході України. Мої гуртківці долучилися до Всеукраїнської акції «Напиши листа солдату». Щоб підняти бойовий дух військовим, діти від щирого серця малювали мирне небо, сонце і щасливе майбутнє у квітучій Україні, писали щирі побажання перемоги та повернення до своїх рідних. Всі листи зворушливі, пройняті любов’ю та турботою, гордістю та вдячністю за подвиги українських солдатів. До листів були вкаладені маленькі сувеніри-серця-обереги з золотим ангелом і побажаннями. Маленькі патріоти вірять, що ці листи, малюнки і серця мають врятувати кожного захисника, який знаходиться в зоні АТО, які захищають нашу Батьківщину.А ще бійцям АТО був переданий прапор України з дитячими долоньками та найщирішими побажаннями .

У рамках тижня відділу декоративно-ужиткового мистецтва я проводжу пізнавально-розважальні ігри, виставку робіт на задану тематику, акції. У квітні та листопаді 2015року ми провели акцію «Допоможи бійцям АТО». Батьки і діти приносили продукти харчування, теплий одяг, сувеніри, виготовлені гуртківцями для наших бійців. Приймаю активну участь у міських та обласних семінарах, демонструю «Майстер-класи». Розширюю можливості використання веб-сайту БДЮТ, на якому регулярно розміщую фотоматеріали з інформацією про проведені заходи та цікаві моменти з життя гуртківців. Періодично висвітлюю свої думки про педагогічні проблеми та ділюся досягненнями своїх вихованців у місцевих засобах інформації та пресі.

Зміст заняття образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва починається з виникнення своєрідного задуму, постановки мети, пошуку нестандартних способів реалізації заняття.

На початку кожного заняття я ставлю перед учнями проблемне питання, яке ми спільно вирішуємо. Такий підхід впливає на процес розвитку творчих здібностей дітей. На інтегрованих заняттях я завжди прагну установити міжпредметні та міжмистецькі зв’язки, що допомагають сформувати в учнів цілісну систему знань про мистецтво:

- літературні твори (прислів’я, приказки, вірші, загадки, сюжети літературних творів, біографічні відомості з життя поетів, музикантів, художників);

- твори образотворчого мистецтва (ілюстрації до творів графіки, живопису, декоративно-ужиткового мистецтва);

- матеріали про побут і звичаї народу;

- географічні відомості про фольклорні регіони України, країни світу;

- історичні факти, відображені у художньому та інших видах мистецтва, історію створення творів мистецтва.

Для успішного художнього виховання гуртківців застосовую різноманітні прийоми, керуюсь принципом особистісно орієнтованого навчання. Для полегшення засвоєння теоретичних понять використовую кросворди і ребуси. А ще є у нас улюблена гра «Поле чудес», яка надає вихованцям можливість розширювати свої знання в різних сферах життєдіяльності людини.

Важливим етапом професійного розвитку для мене є самоосвіта. Намагаюсь бути обізнаною з багатьма новинками у навчальному процесі.

Під час виконання практичних робіт впроваджую метод вправ, експериментальні роботи з фарбами, заохочую пошук художньо-образних і технічних засобів, презентую власний досвід при вирішенні завдань, що є підґрунтям у формуванні творчої особистості. Музика на занятті - один із рівноправних стимулюючих засобів. Вона створює особливий світ – світ високих почуттів, емоційного налаштування, сприяє творчій атмосфері.

Таким чином, я можу зробити такий висновок:

- у вихованців зростає інтерес до предмета;

- розвивається ціннісне ставлення особистості до суспільства, держави, культури українського народу;

- забезпечення комфортних умов на занятті сприяє постійному позитивному емоційному ставленню до навчання та навколишнього світу;

- через створення ситуації успіху формується віра кожного гуртківця у власні сили через можливість виконання навчальних та творчих завдань.

/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/10.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/11.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/12.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/13.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/14.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/15.jpg/Files/images/admn/martinenko/veselkove_zernyatko/16.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 388